VALSNACK

Valet är ju en sak som det snackas ganska mycket om i sådana här tider, och jag kom på att jag älskar det. Nackdelen är ju dock att jag inte får rösta än, men jag försöker trösta mig med att jag kommer få rösta nästa val. Då råkar det till och med vara så att det är på min födelsedag, haha.

Jag hittade däremot ett inofficiellt riksdagsval på facebook som jag gjorde istället, och saken är att när man har röstat får man se statistiken. På första plats ligger nu moderaterna med 24 %, följt av socialdemokraterna på 19 % och på tredje plats... sverigedemokraterna !? När man sedan kollar på de olika åldersgrupperna så visar de att de flesta som röstat på dem är under arton. Vafan då hoppas jag att det är oseriöst annars är det stört, och då har jag verkligen en anledning att klaga på dagens ungdom. Rasistjävlar...  Resten är ganska förutsägbart, att 35-45 åringarna  röstar på moderaterna och de äldre på socialdemokraterna.

Jag trodde annars att dagens ungdom skulle rösta på typ piratpartiet, eftersom de vill ladda ner. Ludwig förklarade dock för mig att han är piratpartist på grund av FRA-saken, dvs. att han inte vill att det ska vara lagligt att avlyssna samtal, titta vilka hemsidor man besöker osv.

Sedan den här saken med sverigedemokraternas valfilm... Egentligen tycker jag inte att de borde visa den överhuvudtaget. Den framhäver det de vill ha sagt på ett väldigt övertygande sätt, så jag tror att många lättpåverkade personer kommer gå på det.
Ovanstående är de högst rankade kommentarerna på youtube angående reklamfilmen. Den nedersta är så jävla klockren, (norskar ♥) - Svenska vänner! när någon (?) har stämt SD, ta bussen/flyget eller bilen till Norge så bjuder vi på öl och brudar, haha!

Det blev ett långt och antagligen för många ointressant inlägg, men jag kände för att skriva av mig och då blev bloggen ett offer. Om det förövrigt har till saken att göra så är jag, med den kunskap jag besitter, socialdemokrat.

Kommentarer
Postat av: Anonym

första gången jag läste denna blogg men hoppas du vet att stemt på norska är röstat. så den nedersta var för SD, de sa även STÅ PÅ ER SD! du tycker den är klockren ojoj lillrasseN

2010-09-02 @ 21:07:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0