BERLIN

Här kommer några ganska slumpmässigt valda bilder från Berlinresan, antagligen lär det komma fler någon gång.
Onsdagen var ju ungefär bara att åka buss och båt.
På torsdagen åkte vi på guidad tur och tittade på de där kända sakerna, typ berlinmuren osv. Sen åt vi på Hard Rock Café, därav den signerade gitarren, hoho. Antagligen världens godaste pommes hade de iallafall.
Fredagen ägnades åt att först gå på stan, visar i något annat inlägg vad jag köpte, och sen var vi på story of Berlin men det var inte speciellt värt.
På lördagen var vi alltså på Sachenhausen, det lyckades ju även vara regn hela dagen. Jag tror det förstörde lite för än en gång blev jag inte alls sådär rörd som jag trodde jag skulle bli, men värt var det må jag säga.
Eftersom det regnade kunde vi inte göra det vi hade tänkt så istället fick vi åka till ett köpcenter, mucho bättre.
Söndagen spenderades i svenska kyrkan i Berlin, men det var inte sådär överreligöst som det låter!
De hade typ världens härligaste präst som hette Tomas och var från älskade Linköping, spelade gitarr och sjöng gjorde han också. Han berättade även mycket om hur det var i Berlin under andra världskriget.
Och sen ägnades även måndagen åt hemresan.
Bilderna visar mig & Elin utanför stelarna som representerar alla judar som dog, berlinmuren, när Elin & Eve fick stånd, Jesper i Emmas nyinförskaffade löshår, lite bilder från Sachenhausen och även hur vi satte ihop sängarna och sov fyra stycken på bredden.
jajo nu vet ni hur vi hade det! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0