schneverdingen 09'

ni anar inte hur skönt det var att sova i min egen säng i natt!
jag sov nästan tolv timmar, haha!
men nu tänkte jag berätta vad som hände i tyskland och visa bilderna!

måndagen:

tuffa kunde man ju vara på båten alltså!

måndagen började med att vi åkte till nässjö med bil och sen blev det att åka en massa tåg med byten och även båt då.
och när dom ropade upp nästa schneverdingen så skrek alla haha!
sen när vi kom fram ropades alla upp och man fick träffa sin tysk och sen åka hem.
det var faktiskt inte så farligt att åka hem till henne som jag, det var hennes mamma som hämtade oss och hon var ju somsagt trevlig,
sen åt vi ju och dom frågade om jag ville ringa hem så det gjorde jag.
och så satt vi ju lite vid datorn och så spelade vi monopol på tyska haha!
första natten gick bra faktiskt, jag hade ett jätte gosigt täcke hah!

tisdagen:


först när vi kom till skolan skulle vi ha projektsak och jag och elin och våra tyskar hade trummor.
senare åkte vi till heidepark!
det var nog det roligaste på hela veckan, det var ett nöjesfält som typ liseberg!
och sen på kvällen var det exchangeparty! hah
sista bilden är därifrån!

onsdagen:


först hade vi projektet igen och sen åkte vi in till hamburg!
vi gick på museum och så åkte vi in till stan,
fast vi fick typ bara en timme och vi hängde på donken först ett bra tag så vi hann bara kika in på H&M en sväng,
men sen när vi kom tillbaka till stationen där vi skulle samlas fick vi reda på att det var en bomb på spåret så vi inte kunde åka tillbaks.
alltså fick vi en till timme på stan men då hade det mesta redan stängt, hann iallafall in på new yorker där jag köpa tishorna ovanför.
sen åkte jag och jule hem till elin och maira och vi åt pizza och spelade eye toy.

torsdagen:

först var vi ute på någon mosse och skulle gå typ åttio mil,
sen gick vi tillbaks till skolan och så åt vi döner kebeb, hah!
sen skulle vi spela upp projekten och det gick väl lite si och sådär för mig och elin haha!
sen åkte elin, maira, lisa och inken hem till jule och mig och vi spelade eye toy och sjöng singstar som dom vann med tretton ett...
och så åt vi detdära som vi åt i måndags igen och så kollade vi på film!
trevlans,

sen på fredagen bar det hem igen!

väldigt långt inlägg som förhoppningsvis samanfattar mina fyra nätter i tyskland!




Kommentarer
Postat av: elin

du är ond.........

2009-10-24 @ 17:03:09
URL: http://elinwiiden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0